Organiserar vi oss efter strategin eller tar vi fram strategin efter hur vi är organiserade? Utifrån de hundratals projekt vi genomfört och samarbeten vi koordinerat utmanar vi såväl arbetssätt som vägval för att du på bästa sätt ska kunna optimera din digitala affär.
Utgångspunkten för marknadsstrategin är ofta digital där traditionella räckviddsmedier fungerar som komplement för att stärka trovärdigheten och addera såväl räckvidd som frekvens.
Digitala medier som sökannonsering, sociala medier och displayannonsering ger möjlighet till målgruppsanpassningar och en högre träffsäkerhet men har stora utmaningar i transparens, trots ett överflöd av data. Vi ser också att all form av så kallad performance marketing presterar bättre ju högre kännedom om vårt varumärke och våra produkter kunderna har. Så naturligt driver marknadsföringen såväl försäljning som varumärkeskännedom. Strategiarbetet handlar därför också om vilket jobb respektive aktivitet och medieval ska göra och hur vi mäter och utvärderar resultatet.
Genom att utgå från konkreta affärsmål hjälper vi dig att definiera affärsnära målsättningar som marknadsföringen, din organisation och dina samarbeten ska leverera på. Utifrån analys, insiktsarbete och välgrundad marknads- och konkurrentanalys stöttar vi dig i arbetet med att ta fram tydliga och mätbara nyckeltal samt anpassa marknadsstrategin efter dina prioriterade målgrupper.
Kontakta oss för en kostnadsfri nulägesanalys där vi tillsammans går igenom behov, målsättningar och förväntningar på en marknadsstrategi och arbetssätt för en ny tid.